E-commerce: Jak sprostać wyzwaniom dynamicznego rozwoju

AUTORZY:
Piotr Chabrowski
Iza Wiśniewska
Tomasz Nisztuk
Jakub Olender
Marek Porzeżyński
Mateusz Śledzik

Od kilkunastu lat obserwujemy dynamiczny rozwój handlu elektronicznego na całym świecie, a w szczególności w Polsce i w innych krajach UE. Dla wielu dużych firm wejście w e-commerce jest niezbędne, żeby utrzymać swoją pozycję rynkową, a dla małych firm może być furtką do rozwinięcia działalności na większą skalę.

E-commerce cechuje się obniżonym progiem wejścia w stosunku do innych branż i dlatego wielu przedsiębiorców stosuje tzw. model szczupłego start-up’u, polegający na szybkim wejściu na rynek bez angażowania dużego kapitału. Początkowo sklep oferuje minimum funkcjonalności i dopiero w miarę wzrostu sprzedaży rozbudowuje ofertę oraz dostępne funkcje. Badania dowodzą, że ponad 70 proc. takich przedsięwzięć kończy się porażką, a tylko 11 proc. nowych firm – sklepów internetowych działa dłużej niż 5 lat. Klient trafiając na nieprzygotowany sklep internetowy szybko się zraża i może zniechęcać innych
potencjalnych klientów.

Założenie sklepu internetowego, mimo że jest pozornie łatwe, ze względu na dużą konkurencję oraz wysokie oczekiwania klientów wymaga wcześniejszego przygotowania i analiz, które pozwolą ocenić, w jaki sposób należy prowadzić biznes.

Niniejszy raport, m.in. poprzez analizę przypadków, zwraca uwagę na czynniki, które decydują o sukcesie, bądź porażce firmy w branży e-commerce.

Pobierz raport:

 

Podziel się:
POWRÓT