Poznaliśmy wyniki konkursu, którego końcowy etap odbył się 26 kwietnia br. na Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Do Finału zakwalifikowało się łącznie 26 zespołów: dziesięć najlepszych zespołów w rankingu I etapu, dziesięć najlepszych zespołów w rankingu II etapu oraz sześć najlepszych zespołów wyłonionych w czasie dogrywki.
Finaliści rywalizowali o jak najwyższą stopę zwrotu mając do dyspozycji akcje, ETF-y oraz kontrakty terminowe notowane na GPW. Główną nagrodę w konkursie odebrał zespół Rurki i spółka z Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego w Krakowie. Zwycięska drużyna osiągnęła stopę zwrotu wynoszącą 17,23%. Kolejne, czołowe miejsca zajęły drużyny: Fanclub Ignasia, Człenie inwestorzy, Małpy Biznesu, Gold 3.
W Finale SIGG nagrodzonych zostało pięć najlepszych Zespołów, które uzyskały najwyższe wartości portfela inwestycyjnego. Nagrody pieniężne otrzymały Zespoły oraz nauczyciele-opiekunowie:
- 1 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 10 tys. zł.
- 2 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 8 tys. zł.
- 3 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 6 tys. zł.
- 4 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 4 tys. zł
- 5 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 2 tys. zł
Wyróżnionych zostało również 21 kolejnych Zespołów wraz z nauczycielami-opiekunami.
- od 6 do 10 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,6 tys. zł.
- od 11 do 15 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,4 tys. zł.
- od 16 do 20 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,2 tys. zł.
- od 20 do 26 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1 tys. zł.
TOP 26 Zespołów 20. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej
Miejsce | Zespół | Szkoła | Miasto |
1 | Rurki i spółka | TECHNIKUM GASTRONOMICZNO-HOTELARSKIE NR 10 W KRAKOWIE | Kraków |
2 | Fanclub Ignasia | TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU | Kłodzko |
3 | Człenie inwestorzy | TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU | Kłodzko |
4 | MAŁPY BIZNESU | TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO | Warszawa |
5 | GOLD 3 | TECHNIKUM EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNE NR 1 | Poznań |
6 | Wejher | V LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WEJHEROWIE | Wejherowo |
7 | PKK | TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO | Warszawa |
8 | Bezimienni – SGH | NIEPUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR 81 SGH | Warszawa |
9 | Grzyby po deszczu | TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO | Warszawa |
10 | KACPER&SZYMON | TECHNIKUM NR 5 | Ostrów Wielkopolski |
11 | Brainless Investmens | XLVII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO | Warszawa |
12 | BOWLERZY | IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. RTM. WITOLDA PILECKIEGO | Piaseczno |
13 | Topolowka111 | ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 13 III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCAŁCĄCE IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE W GDAŃSKU | Gdańsk |
14 | Smoki | TECHNIKUM NR 1 | Tomaszów Mazowiecki |
15 | LMJP | PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR V W OPOLU | Opole |
16 | FC Po 3E | III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE | Ostrów Wielkopolski |
17 | BESTIE DISA | II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PŁK. LEOPOLDA LISA-KULI | Rzeszów |
18 | Wrzosy | SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 344 IM.POWSTANIA WARSZAWSKIEGO | Warszawa |
19 | MSZ | TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU | Kłodzko |
20 | MELON | XCIV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GEN. STANISŁAWA MACZKA |
Warszawa |
21 | Investio | TECHNIKUM NR 1 W GLIWICACH | Gliwice |
22 | KlasaIVA | TECHNIKUM NR 10 W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 10 IM. JANA SZCZEPANIKA | Łódź |
23 | Masny Biznes | VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W KIELCACH | Kielce |
24 | Abyss | II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PŁK. LEOPOLDA LISA-KULI | Rzeszów |
25 | Tapterland | II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MARII KONOPNICKIEJ W ŁOMŻY | Łomża |
26 | LO31-3D-01 | XXXI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. LUDWIKA ZAMENHOFA | Łódź |
Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) to projekt edukacyjny, składający się z gry inwestycyjnej i nauki przy pomocy platformy edukacyjnej. Uczestnikami są 2-4 osobowe zespoły inwestujące pod opieką nauczycieli. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy korzystali ponadto z platformy edukacyjnej, gdzie mogli zdobywać potrzebną wiedzę na temat inwestowania oraz notowanych instrumentów.
– Szkolna Internetowa Gra Giełdowa to niezwykle udany i wartościowy projekt edukacyjny realizowany przez Giełdę i Fundację GPW, którego celem od samego początku było wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz uczenie mechanizmów giełdy w sposób możliwie najbardziej praktyczny. Projekt SIGG ma tę szczególną zaletę, że łączy edukację z zabawą, dzięki czemu w bardzo przystępny sposób uczy inwestowania na giełdzie – mówi Piotr Borowski, Członek Zarządu GPW.
– Dziś kończymy jubileuszową, 20. edycję SIGG, w której udział wzięło niemal 19 000 uczniów i rekordowa liczba ponad 1000 nauczycieli. Tak wielkie zainteresowanie potwierdza fakt, że projekt opracowany przed 20 laty przez zespół pracowników GPW był doskonałą inicjatywą, która do dziś spełnia swoje cele edukacyjne, daje nam wiele satysfakcji oraz przyciąga nowych uczniów i nauczycieli – dodaje Alina Bączar, Wiceprezes Fundacji GPW.
Organizatorami projektu są Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Fundacja GPW oraz Partner Strategiczny Fundacja im. Lesława A. Pagi. Partnerami konkursu są: Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, Santander Biuro Maklerskie, Santander Leasing, KDPW oraz Warszawski Instytut Bankowości. Patronat honorowy objęły: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Patronami medialnymi są: Rzeczpospolita, Parkiet oraz Kurier Nauczycielski.