Finał Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej

Poznaliśmy wyniki konkursu, którego końcowy etap odbył się 26 kwietnia br. na Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Do Finału zakwalifikowało się łącznie 26 zespołów: dziesięć najlepszych zespołów w rankingu I etapu, dziesięć najlepszych zespołów w rankingu II etapu oraz sześć najlepszych zespołów wyłonionych w czasie dogrywki.

Finaliści rywalizowali o jak najwyższą stopę zwrotu mając do dyspozycji akcje, ETF-y oraz kontrakty terminowe notowane na GPW. Główną nagrodę w konkursie odebrał zespół Rurki i spółka z Technikum Gastronomiczno-Hotelarskiego w Krakowie. Zwycięska drużyna osiągnęła stopę zwrotu wynoszącą 17,23%. Kolejne, czołowe miejsca zajęły drużyny: Fanclub Ignasia, Człenie inwestorzy, Małpy Biznesu, Gold 3.

W Finale SIGG nagrodzonych zostało pięć najlepszych Zespołów, które uzyskały najwyższe wartości portfela inwestycyjnego. Nagrody pieniężne otrzymały Zespoły oraz nauczyciele-opiekunowie:

  • 1 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 10 tys. zł.
  • 2 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 8 tys. zł.
  • 3 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 6 tys. zł.
  • 4 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 4 tys. zł
  • 5 miejsce: nagroda dla Zespołu w wysokości 2 tys. zł

Wyróżnionych zostało również 21 kolejnych Zespołów wraz z nauczycielami-opiekunami.

  • od 6 do 10 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,6 tys. zł.
  • od 11 do 15 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,4 tys. zł.
  • od 16 do 20 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1,2 tys. zł.
  • od 20 do 26 miejsca: nagroda pieniężna dla Zespołu w wysokości 1 tys. zł.

TOP 26 Zespołów 20. edycji Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej

Miejsce Zespół Szkoła Miasto
1 Rurki i spółka TECHNIKUM GASTRONOMICZNO-HOTELARSKIE NR 10 W KRAKOWIE Kraków
2 Fanclub Ignasia TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU Kłodzko
3 Człenie inwestorzy TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU Kłodzko
4 MAŁPY BIZNESU TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO Warszawa
5 GOLD 3 TECHNIKUM EKONOMICZNO-ADMINISTRACYJNE NR 1 Poznań
6 Wejher V LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE W WEJHEROWIE Wejherowo
7 PKK TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO Warszawa
8 Bezimienni – SGH NIEPUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR 81 SGH Warszawa
9 Grzyby po deszczu TECHNIKUM KINEMATOGRAFICZNO-KOMPUTEROWE IM. KRZYSZTOFA KIEŚLOWSKIEGO Warszawa
10 KACPER&SZYMON TECHNIKUM NR 5 Ostrów Wielkopolski
11 Brainless Investmens XLVII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO Warszawa
12 BOWLERZY IV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. RTM. WITOLDA PILECKIEGO Piaseczno
13 Topolowka111 ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 13 III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCAŁCĄCE IM. BOHATERÓW WESTERPLATTE W GDAŃSKU Gdańsk
14 Smoki TECHNIKUM NR 1 Tomaszów Mazowiecki
15 LMJP PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE NR V W OPOLU Opole
16 FC Po 3E III LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE Ostrów Wielkopolski
17 BESTIE DISA II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PŁK. LEOPOLDA LISA-KULI Rzeszów
18 Wrzosy SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 344 IM.POWSTANIA WARSZAWSKIEGO Warszawa
19 MSZ TECHNIKUM NR 2 W KŁODZKU Kłodzko
20 MELON XCIV LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. GEN. STANISŁAWA MACZKA  

Warszawa

21 Investio TECHNIKUM NR 1 W GLIWICACH Gliwice
22 KlasaIVA TECHNIKUM NR 10 W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 10 IM. JANA SZCZEPANIKA Łódź
23 Masny Biznes VI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO W KIELCACH Kielce
24 Abyss II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. PŁK. LEOPOLDA LISA-KULI Rzeszów
25 Tapterland II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. MARII KONOPNICKIEJ W ŁOMŻY Łomża
26 LO31-3D-01 XXXI LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. LUDWIKA ZAMENHOFA Łódź

Szkolna Internetowa Gra Giełdowa (SIGG) to projekt edukacyjny, składający się z gry inwestycyjnej i nauki przy pomocy platformy edukacyjnej. Uczestnikami są 2-4 osobowe zespoły inwestujące pod opieką nauczycieli. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy korzystali ponadto z platformy edukacyjnej, gdzie mogli zdobywać potrzebną wiedzę na temat inwestowania oraz notowanych instrumentów.

– Szkolna Internetowa Gra Giełdowa to niezwykle udany i wartościowy projekt edukacyjny realizowany przez Giełdę i Fundację GPW, którego celem od samego początku było wykorzystanie nowoczesnych technologii oraz uczenie mechanizmów giełdy w sposób możliwie najbardziej praktyczny. Projekt SIGG  ma tę szczególną zaletę, że łączy edukację z zabawą, dzięki czemu w bardzo przystępny sposób uczy inwestowania na giełdzie – mówi Piotr Borowski, Członek Zarządu GPW.

– Dziś kończymy jubileuszową, 20. edycję SIGG, w której udział wzięło niemal 19 000 uczniów i rekordowa liczba ponad 1000 nauczycieli.  Tak wielkie zainteresowanie potwierdza fakt, że projekt opracowany przed 20 laty przez zespół pracowników GPW był doskonałą inicjatywą, która do dziś spełnia swoje cele edukacyjne, daje nam wiele satysfakcji oraz przyciąga nowych uczniów i nauczycieli – dodaje Alina Bączar, Wiceprezes Fundacji GPW.

Organizatorami projektu są Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Fundacja GPW oraz Partner Strategiczny Fundacja im. Lesława A. Pagi. Partnerami konkursu są: Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska, Santander Biuro Maklerskie, Santander Leasing, KDPW oraz Warszawski Instytut Bankowości. Patronat honorowy objęły: Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Patronami medialnymi są: Rzeczpospolita, Parkiet oraz Kurier Nauczycielski.

Leave a Reply