Projekt „Szkolna Internetowa Gra Giełdowa” kierowany jest do uczniów i nauczycieli szkół ponadpodstawowych oraz starszych klas szkół podstawowych (VII i VIII). Ma na celu rozbudzenie zainteresowania uczniów wiedzą z zakresu funkcjonowania rynków kapitałowych, inwestowania oraz oszczędzania. W tym roku rusza już 19. edycja projektu.
Rejestracja do projektu potrwa do 30 listopada tego roku. Do tej pory w SIGG wzięło udział blisko 280 tys. uczniów z całej Polski. Na najlepszy zespół czeka 10 tys. zł nagrody, a łączna pula do zdobycia wynosi ponad 80 tys. zł.
Projekt jest realizowany przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie i Fundację GPW przy Partnerstwie Strategicznym z Fundacją im. Lesława A. Pagi.
W SIGG mogą wziąć udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i starszych klas szkół podstawowych z całej Polski w zespołach liczących od dwóch do czterech osób (pod opieką nauczyciela). Gra jest dostępna dla wszystkich zainteresowanych, także dla uczniów, którzy wcześniej nie mieli okazji zapoznać się z zasadami działania rynku kapitałowego i giełdy. Potrzebną wiedzę mogą zdobyć na nowoczesnej platformie edukacyjnej SIGG, która w tym roku zawiera wiele niespodzianek, a także specjalne nagrody (rzeczowe, indywidualne i nagrody dla klas). Udział w SIGG-u jest bezpłatny.
SIGG to internetowa gra inwestycyjna realizowana na specjalnie przygotowanej do tego celu platformie GPWtr@der. Każdy zespół dysponuje jednym rachunkiem inwestycyjnym i określoną kwotą wirtualnych pieniędzy. Uczestnicy najpierw poznają instrumenty finansowe notowane na warszawskiej giełdzie: akcje, ETF-y i kontrakty terminowe, a następnie wspólnie decydują, w jakie chcieliby zainwestować i dokonują transakcji. Inwestycje realizowane są w oparciu o środki wirtualne. Jednak transakcje zawierane są na podstawie rzeczywistych ofert kupna i sprzedaży na realnym rynku giełdowym. Taki mechanizm doskonale oddaje giełdową rzeczywistość, a uczniowie uczą się praktycznie na czym polega inwestowanie na giełdzie, poznają ryzyko inwestycyjne i skutki negatywnych decyzji, które każdego dnia mają przełożenie na pozycję zespołu w rankingu SIGG.
SIGG to nie tylko teoria, poprzez udział w projekcie młodzi ludzie mają również możliwość poznania w praktyce zasad inwestowania na giełdzie oraz zdobycia umiejętności analizowania, podejmowania decyzji oraz pracy w grupie. Te cenne umiejętności i doświadczenia przygotowują ich do poruszania się na rynku finansowym i w konsekwencji do podjęcia samodzielnych inwestycji giełdowych w przyszłości. Najlepsi mają szansę na wzięcie udziału w finałowej rozgrywce on-line, która wyłoni zwycięzcę konkursu. Udział w projekcie daje uczniom możliwość wykorzystania wiedzy teoretycznej, z którą zapoznają się w ramach przedmiotu “Podstawy przedsiębiorczości” oraz w ramach kursu e-learningowego, który jest istotną częścią SIGG.
To owoczesna forma edukacyjna wykorzystująca formułę quizowania, która pozwala na przyswajanie wiedzy przy pomocy materiałów multimedialnych, a następnie jej weryfikację w formie grywalizacji pomiędzy uczestnikami. Uczniowie uczą się o rynku i instrumentach finansowych poprzez materiały edukacyjne i kursy e-learningowe. Zdobyte punkty i wiedzę wykorzystują w kolejnych etapach gry, które opierają się na inwestowaniu wirtualnych pieniędzy. Uczniowie mogą korzystać z platformy całodobowo na dowolnych urządzeniach takich jak smartphony, tablety czy komputery z dostępem do Internetu. SIGG łączy dobrą zabawę uczestników z potężną dawką wiedzy, którą można sprawdzić od razu podczas gry.
Dodatkowo każdy zespół ma możliwość korzystania z doświadczenia i wiedzy trzydziestu koordynatorów regionalnych współpracujących z organizatorami projektu.
10 tysięcy złotych to nagroda dla najlepszego zespołu. Pozostałe zespoły i nauczyciele, którzy zajmą kolejne miejsca na podium oraz miejsca od czwartego do 20. także mogą liczyć na nagrody finansowe (w sumie do zdobycia jest 80 tys. zł). W tegorocznej edycji SIGG przygotowaliśmy dodatkowe nagrody w ramach premii lotnych, nagrodzone zostaną Zespoły z najwyższą wartością portfela w dwóch interwałach czasowych. Natomiast na uczestników z najlepszymi wynikami w kursie e-learningowym czeka 200 nagród rzeczowych.
Pierwszy krok wykonuje nauczyciel. Następnie każdy z uczniów zakłada własne konto, wybiera szkołę, nauczyciela oraz zespół. Konkurs rozpoczyna rozgrzewka, czyli gra testowa, a potem czas na wirtualne inwestowanie.
Rejestracja trwa do 30 listopada br. Wcześniej należy zapoznać się z regulaminem dostępnym na sigg@gpw.pl.
Akademia Liderów Rynku Kapitałowego
Szkolna Internetowa Gra Giełdowa
Alumni Fundacji
E-mail: mplowiec@paga.org.pl
Doktorantka nauk politycznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie ze specjalizacją filozofia polityki, w Fundacji zarządza bieżącą działalnością, jest odpowiedzialna za komunikacją zewnętrzną. Prowadzi projekty Akademia Liderów Rynku Kapitałowego i Szkolna Internetowa Gra Giełdowa.
Gra:
Moduł edukacyjny: